Google AdWords okiem Klienta. Czy warto sprawdzać swoje reklamy na bieżąco w wyszukiwarce?

Google AdWords okiem Klienta. Czy warto sprawdzać swoje reklamy na bieżąco w wyszukiwarce?

Google AdWords okiem Klienta. Czy warto sprawdzać swoje reklamy na bieżąco w wyszukiwarce? Wpis edukacyjny.

To zrozumiałe, że każdy Reklamodawca chciałby mieć poczucie 100% profesjonalnej obsługi ze strony agencji reklamowej. Jednak, czy korzystne jest wyszukiwanie własnych emitowanych reklam w wyszukiwarce Google? Sprawdźmy i oceńmy na poniższym przykładzie.

Klient: Proszę o informację, czy reklama może się wyświetlać na 1 stronie. Wyświetla się na 2 i to na dole, więc raczej jest to niekorzystne. Czy coś możemy zmienić, żeby raklama nie była na szary m końcu?

Hipotetycznie takie pytanie pojawiło się przy jednoczesnej strategii zachowania niezbyt wysokich stawek za kliknięcie.

Nasze stanowisko: System wskazuje średnią pozycję reklamy 2,1 a więc jesteśmy na górze na 2 pozycji.Jeśli Klient sam szuka swoich reklam w Google i nie klika w nie, to system z czasem ogranicza emisję reklamy dla niego uważając, że skoro wielokrotne wyświetlenie nie generuje kliknięcia to reklama jest dla niego nieatrakcyjna i zaczyna pokazywać ją coraz niżej, a także rzadziej.

W konsekwencji niebawem w ogóle nie będzie widział swojej reklamy, a co więcej, „pusta” emisja reklam, które nie są klikane zmniejsza wskaźnik CTR. To może prowadzić do pogorszenia pozycji oraz podniesienia stawek w całej kampanii.

Zastanówmy się więc, czy warto na bieżąco sprawdzać swoje reklamy w Google, czy może pozostawić przestrzeń reklamową dla faktycznych odbiorców?

Enter your keyword