Online Media Planners

Brakujące dane z reklam Google Ads w [GA4] Google Analytics. Rozwiązywanie problemów.

Brakujące dane z reklam Google Ads w [GA4] Google Analytics. Rozwiązywanie problemów, gdy nie pojawiają się dane z reklam w Analytics po połączeniu Google Ads z Google Analytics 4

Po ustanowieniu połączenia między Twoim kontem Google Ads a właściwością Google Analytics 4, dane z reklam Google Ads powinny być dostępne w Analytics w ciągu 48 godzin. Te dane są widoczne w następujących raportach:

  1. Kampanie Google Ads w raporcie kampanii Google Ads
  2. Wymiar reklam Google Ads w raporcie akwizycji użytkowników
  3. Kampanie Google Ads w sekcji Reklama, w tym w raportach atrybucji

Jeśli nie widzisz danych z reklam w raportach Analytics, warto sprawdzić kilka powszechnych przyczyn:

Potencjalne przyczyny:

  1. Brak połączenia między kontem Google Ads a właściwością Analytics.
  2. Niedawne połączenie, które jeszcze nie zdążyło zaktualizować danych (mniej niż 48 godzin).
  3. Wyłączona opcja automatycznego tagowania.
  4. Utracone parametry GCLID z reklam Google Ads w wyniku przekierowań.

Brak połączenia między kontem Google Ads a właściwością Analytics.

Aby zobaczyć dane z reklam Google Ads w Analytics, konieczne jest połączenie Twojej właściwości Google Analytics 4 z kontem Google Ads. To połączenie możesz sprawdzić i naprawić zarówno w Analytics, jak i w panelu Google Ads. Jeśli utworzysz połączenie w Analytics, będzie ono również widoczne w Google Ads i vice versa.

Sprawdź w Analytics, czy Twoje konto Google Ads jest połączone:

  1. Przejdź do zakładki Admin w Google Analytics.
  2. W kolumnie Właściwość, w sekcji Połączenia produktów, znajdź opcję Połączenia Google Ads.
  3. Sprawdź, czy Twoje konto Google Ads jest widoczne na liście. Jeśli go tam nie ma, postępuj zgodnie z instrukcjami, aby nawiązać połączenie między Google Ads a Analytics.

Sprawdź w Google Ads, czy Twoja właściwość Analytics jest połączona:

  1. Zaloguj się do swojego konta Google Ads.
  2. Kliknij ikonę narzędzi (symbol narzędzi) w prawym górnym rogu ekranu.
  3. W sekcji Ustawienia, wybierz Połączone konta.
  4. W sekcji Twoje połączone konta i produkty znajdź opcje Google Analytics (GA4) i Firebase, a następnie kliknij “Zarządzaj i połącz”.
  5. W kolumnie Właściwość znajdź swoją właściwość Analytics i sprawdź status w kolumnie Status. Jeśli jest “Niepołączony”, postępuj zgodnie z instrukcjami, aby połączyć Google Ads z Analytics.

Niedawne połączenie, które jeszcze nie zdążyło zaktualizować danych (mniej niż 48 godzin)

Warto pamiętać, że dane z reklam Google Ads mogą potrzebować do 48 godzin, aby pojawić się w Analytics. Aby sprawdzić, kiedy dokładnie zostało utworzone połączenie Google Ads, wykonaj następujące kroki:

  1. Wejdź do Google Analytics i przejdź do zakładki Admin.
  2. Upewnij się, że jesteś w odpowiednim koncie i właściwości.
  3. W kolumnie Właściwość, w sekcji Połączenia produktów, znajdź opcję Połączenia Google Ads.
  4. W liście połączonych kont, kliknij strzałkę na końcu wiersza odpowiadającego Twojemu kontu.
  5. W sekcji “Szczegóły zakończonego połączenia” znajdź kolumnę Data połączenia i sprawdź, czy upłynęło już co najmniej 48 godzin.

Wyłączona opcja automatycznego tagowania.

Automatyczne tagowanie jest kluczowe do importowania danych z reklam Google Ads do Analytics. Dzięki połączeniu tych danych z informacjami dostarczonymi przez Analytics, możesz śledzić, co działo się na Twojej stronie po kliknięciu w reklamy.

Sprawdź, czy opcja automatycznego tagowania jest włączona i dowiedz się, jak ją aktywować.

Utracone parametry GCLID z reklam Google Ads w wyniku przekierowań.

Aby sprawdzić, czy parametr GCLID nadal jest przypięty do końcowych adresów URL reklam Google Ads:

  1. Zaloguj się do swojego konta Google Ads.
  2. W menu po lewej stronie wybierz “Strony docelowe”.
  3. Skopiuj adres URL z tabeli i wklej go do przeglądarki, ale nie wczytuj strony.
  4. Dołącz testowy parametr ?gclid=TesTER-123 do adresu URL i naciśnij Enter.
  5. Sprawdź, czy strona wczytuje się pomyślnie i czy testowy parametr ?gclid=TesTER-123 pozostaje w adresie URL w niezmienionej formie, z wszystkimi symbolami i wielkością liter niezmienionymi. Jeśli strona nie wczytuje się lub testowy parametr zostaje zmieniony lub usunięty, być może konieczne będzie dostosowanie ustawień na stronie internetowej lub użycie ręcznego tagowania. Aby dowiedzieć się więcej na ten temat, odwiedź stronę dotyczącą tagowania końcowych adresów URL reklam Google Ads i sprawdź sekcję “Specjalne przypadki”.

Zrobimy coś razem?

lub zadzwoń

Online Media Planners Sp. z o.o., NIP 527-272-45-94, REGON: 360127724, KRS: 0000532716, ul. Środkowa 8, 03-430 Warszawa.

Translate >>

Musimy Ci to powiedzieć. Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Mogą też korzystać z nich współpracujące z nami firmy badawcze oraz reklamowe. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji  zawartej w cookies zamknij to okno i przejdź do przeglądania zawartości strony. Jeśli nie wyrażasz zgody, ustawienia dotyczące plików cookies możesz zmienić w swojej przeglądarce.