Google dąży do zapewnienia większej przejrzystości dotyczącej reklam emitowanych w jego aplikacjach, wprowadzając nowe Centrum Transparentności Reklam, które dostarczy szczegółowych informacji na temat każdej organizacji i kampanii.
🌐 Centrum Transparentności Reklam Google
Nowe Centrum Transparentności Reklam Google umożliwia wyszukiwanie reklam według tematu, reklamodawcy lub strony internetowej. Następnie można filtrować wyniki według regionu, aby dowiedzieć się dokładnie, które reklamy są emitowane w danym miejscu. Ponadto będzie można uzyskać informacje o tym, kiedy każda kampania była wcześniej uruchamiana oraz o formacie lub formatach reklam użytych, jak i podejrzeć szacunkowy zasięg (przedziałowo) wybranych reklam.
Zgodnie z opisem od Google:
“Centrum Transparentności Reklam to przeszukiwalne centrum wszystkich reklam emitowanych przez zweryfikowanych reklamodawców. Ten jednolity punkt dostępu został stworzony z myślą o Tobie, zapewniając Ci łatwy dostęp do informacji na temat reklam emitowanych przez Google.”
Nowe informacje zapewnią większą przejrzystość reklam Google, a użytkownicy będą także mogli blokować lub zgłaszać reklamy bezpośrednio z tych list.
To miejsce może także stanowić przydatny element badań dla specjalistów ds. marketingu internetowego, pozwalając śledzić, w jaki sposób konkurencja wykorzystuje reklamy Google – w wyszukiwarce, na YouTube i nie tylko – do promowania swojego biznesu.
To może być bardzo cenne uzupełnienie Twoich narzędzi badawczych. Choć nie jest tak szczegółowe jak Biblioteka Reklam Facebooka, przykłady i szczegóły platformy dostarczają cennych wskazówek dotyczących tego, w jaki sposób każda marka stara się jak najlepiej wykorzystać opcje reklamowe Google.
Nowe Centrum Transparentności Reklam Google jest dostępne bezpośrednio z dowolnej reklamy, wystarczy kliknąć menu z trzema kropkami.
Analizuj, zbieraj dane wygrywaj! 🌐📈