Online Media Planners

Dlaczego nie widzę swoich reklam Google Ads?

Twoje reklamy w Google nie są widoczne? To alarmujące, ale nie ma powodu do paniki. Użyj narzędzia Podgląd reklamy w Google Ads, aby sprawdzić ich widoczność.

Jeśli twoje reklamy nie są widoczne nawet w narzędziu Podgląd reklamy, może być to potencjalnie sporym problemem. Istnieje jednak wiele powodów, związanych z wydajnością, które omówimy w tym wpisie.

Reklamy w Google mogą być niewidoczne przez czynniki niezwiązane z jakością reklam, stron docelowych, grup reklam itp. Innymi słowy, nawet jeśli świetnie przestrzegasz najlepszych praktyk Google Ads, nadal istnieje wiele powodów, dla których Twoje reklamy mogą przestać się wyświetlać. Oto kilka z nich: 

1. Twoja płatność nie została zrealizowana. Jeśli, jak wiele reklamodawców, płacisz za swoje konto Google Ads za pomocą płatności automatycznych, Google pobierze opłatę, gdy osiągniesz swój wcześniej ustawiony próg płatności lub gdy dobiegnie końca obecny okres rozliczeniowy. To zależy od tego, co wystąpi wcześniej.

Oczywiście, aby te transakcje przebiegały pomyślnie, informacje o płatności powiązane z Twoim kontem muszą być aktualne i ważne. Jeśli Google nie może Cię obciążyć, Twoje reklamy nie będą się wyświetlać w wynikach wyszukiwania. Natomiast zwykle wtedy wysyłane jest stosowne powiadomienie na adres e-mail powiązany z kontem reklamowym, a także możesz mieć powiadomienie w banku o niepowodzeniu płatności.

2. Twoje stawki są albo za wysokie, albo za niskie. Jak pewnie wiesz, musisz ustawić dzienny budżet dla każdej kampanii Google Ads. Jeśli maksymalna stawka za kliknięcie (CPC) na określone słowo kluczowe przekracza budżet kampanii, w której się znajduje, Twoje reklamy nie będą się wyświetlać dla zapytań, które pasują do tego słowa kluczowego. Upewnij się, że Twoje konto nie ma konfliktów między budżetami kampanii a stawkami za słowa kluczowe.

Z drugiej strony Twoje reklamy Google mogą nie być widoczne, ponieważ Twoje stawki są za niskie. Twój ranking reklamy dla danej aukcji zależy odTtwojego wskaźnika jakości dla słowa kluczowego, na które licytujesz, oraz od samej stawki. Jeśli przejdziesz do sekcji Słowa kluczowe w swoim koncie Google Ads, możesz użyć narzędzi do symulacji stawek, aby oszacować wpływ zwiększenia stawek o różne kwoty.

3. Wolumen wyszukiwania słowa kluczowego jest zbyt niski. Jeśli słowo kluczowe, które bierzesz pod uwagę w kampanii, generuje niewiele ruchu wyszukiwania w ciągu miesiąca, reklamy powiązane z tym słowem kluczowym mogą nie kwalifikować się do wyświetlania. Gdy Google zauważy, że użyjesz słowa kluczowego o niezwykle niskim wolumenie, tymczasowo dezaktywuje je w Twoim koncie. Jeśli wolumen wyszukiwania wzrośnie do akceptowalnego poziomu, Google automatycznie ponownie aktywuje słowo kluczowe.

Taktycznie jednak, czekanie na wzrost wolumenu nie jest najlepszym pomysłem. Korzystając z Planera słów kluczowych Google (dostępnego w Twoim koncie Google Ads) powinieneś spróbować znaleźć podobne słowo kluczowe o większym wolumenie.

4. Twoja reklama została zatrzymana, usunięta lub odrzucona. Możliwe, że Twoje reklamy Google nie są widoczne po prostu dlatego, że zostały zatrzymane lub kampanie, które je zawierały, zostały zatrzymane. W takim przypadku wystarczy je ponownie włączyć.

Alternatywnie Twoje reklamy mogą nie być widoczne, ponieważ same reklamy lub kampanie, które je zawierały, zostały usunięte z Twojego konta z różnych przyczyn. Niestety, w takim przypadku musisz zacząć od nowa.

Aby sprawdzić, czy przypadkowo niczego nie zatrzymałeś ani nie usunąłeś w swoim koncie, po prostu przejdź do Historii zmian. Tutaj możesz zobaczyć zmiany dokonane na Twoim koncie i filtrować je według statusu.

Jeśli upewniłeś się, że nic nie jest zatrzymane ani usunięte, a nadal nie widzisz swoich reklam w wynikach wyszukiwania Google, to możliwe, że zostały one odrzucone. Oczywiście, żadna odrzucona reklama nie kwalifikuje się do wyświetlania dla użytkowników. Aby dowiedzieć się, jak można naprawić odrzucone reklamy i przywrócić je na wynikach wyszukiwania, sprawdź politykę reklamową Google.

5. Jest błąd w harmonogramie lub docelowym regionie. Tak jak ustawiasz budżet dla każdej kampanii Google Ads, ustawiasz również harmonogram reklamowania dla każdej kampanii. Daje ci to możliwość określenia, w których dniach i godzinach chcesz, aby twoje reklamy były wyświetlane. Przejdź do karty Harmonogram reklam w kampanii i sprawdź, czy Twoje reklamy nie są zbyt ograniczone czasowo.

Obok karty Harmonogram reklam znajdziesz także parametry docelowego regionu dla kampanii. To możliwe, że Twoje reklamy Google nie są widoczne, ponieważ zbyt mało ruchu wyszukiwania pochodzi z regionu geograficznego. Ponownie upewnij się, że to ustawienie kampanii nie jest zbyt ograniczone.

Wskazówka: Jeśli chcesz sprawdzić, jak określony segment Twoich potencjalnych klientów reaguje na twoje reklamy, nie ekskluzywnie reklamuj ten segment, używaj opcji Obserwacja. W przeciwnym razie, jeśli ustawisz celowanie, to dotrzesz tylko do określonej grupy odbiorców. Dzięki opcji Obserwacja dotrzesz do szerszej grupy odbiorców, jednocześnie śledząc wyniki swoich reklam w określonej grupie odbiorców. W ten sposób uzyskujesz cenne informacje bez zbytniego ograniczania zasięgu.

6. Negatywne słowa kluczowe przeciwdziałają aktywnym słowom kluczowym. Negatywne słowa kluczowe, które pozwalają unikać dopasowywania reklam do nieistotnych zapytań, mogą być ustawiane na poziomie grupy reklamowej i kampanii. Jeśli niektóre z Twoich reklam Google nie są widoczne, może to być spowodowane negatywnymi słowami kluczowymi, które blokują aktywne słowa kluczowe.

Na przykład, zakładając, że stawiasz na frazę “darmowy trial CRM” i ustawiłeś “darmowy CRM” jako negatywne dopasowanie ogólne na poziomie kampanii. W takim przypadku negatywne słowo kluczowe będzie miało pierwszeństwo przed aktywnym słowem kluczowym. Aby to naprawić, wystarczy zmienić negatywne słowo kluczowe z dopasowania ogólnego na dopasowanie dokładne. Dzięki temu nadal reklamujesz się przed użytkownikami, którzy szukają darmowego testu CRM, jednocześnie wyłączając swoje reklamy przed użytkownikami, którzy szukają CRM, które nic nie kosztuje.

7. Twoje negatywne dostosowania stawek są zbyt duże. Zanim przejdziemy do problemów z wydajnością, które mogą powodować, że Twoje reklamy Google nie są widoczne, mamy jeszcze jedną kwestię do omówienia: negatywne dostosowania stawek, które są zbyt duże i obniżają twój ranking reklam.

Negatywne dostosowania stawek pozwalają na automatyczne obniżanie stawek w określonej kampanii w określonych okolicznościach – na przykład w zależności od rodzaju urządzenia, pory dnia, lokalizacji itp. Takie dostosowania mogą być bardzo efektywne, ale jeśli są zbyt ekstremalne, mogą całkowicie wykluczyć cię z konkurencji o reklamy.

8. Twoja grupa reklam nie jest wystarczająco skoncentrowana. Każda grupa reklam w Twoim koncie Google Ads składa się z dwóch elementów: słów kluczowych i reklam. Istnieje powód, dla którego Google umieszcza je pod jednym dachem: słowa kluczowe i reklamy w tej samej grupie reklam są ze sobą powiązane. Kiedy jedno z twoich słów kluczowych zostaje aktywowane przez zapytanie użytkownika i bierzesz udział w aukcji reklamowej, Google wie, które z reklam przypisanych do tego słowa kluczowego wybrać.

Twoja wydajność w aukcji reklamowej zależy od tego, jak związana jest twoja reklama z zapytaniem użytkownika: im bardziej związana jest twoja reklama, tym wyżej zostaniesz sklasyfikowany w wynikach płatnych wyników wyszukiwania. To prowadzi mnie do kluczowego pytania: Jak sprawić, by Twoja reklama była związana z zapytaniem?

Krótka odpowiedź: poprzez tworzenie grup reklam składających się z powiązanych ze sobą słów kluczowych. Jeśli słowa kluczowe w Twojej grupie reklam są ze sobą powiązane, twoja reklama będzie zawsze związana z zapytaniem użytkownika – niezależnie od tego, które słowo kluczowe zostanie aktywowane, niezależnie od tego, która reklama zostanie wybrana.

Może się zdarzyć, że twoje reklamy Google nie są widoczne ze względu na strukturę Twoich grup reklam. Jeśli zauważysz, że Twoje grupy reklam zawierają słowa kluczowe, które nie są ze sobą wystarczająco powiązane, to prawdopodobnie to jest przyczyną słabej wydajności w aukcji reklamowej.

9. Twoja treść reklamy nie jest zoptymalizowana. Upewnienie się, że Twoje reklamy są związane z zapytaniami użytkowników, nie kończy się na tworzeniu skoncentrowanych grup reklam; równie ważne jest zoptymalizowanie treści reklamy. Na szczęście jest to nieco prostsze niż optymalizacja struktury grup reklam.

W skrócie, zoptymalizowanie reklamy w celu uzyskania wysokiego rankingu w wynikach płatnych wyników wyszukiwania oznacza uwzględnienie słowa kluczowego docelowego w treści reklamy. Tworząc reklamę, która zawiera słowo kluczowe docelowe, efektywnie sygnalizujesz Google, że twoja reklama jest związana z zapytaniem użytkownika.

Mamy nadzieję, że to rzuci trochę światła na wcześniejsze zalecenia dotyczące struktury grup reklam. W ramach konkretnej grupy reklam powinieneś mieć więcej słów kluczowych niż reklam. Jeśli upewniłeś się, że te słowa kluczowe są ze sobą powiązane, znacznie łatwiej będzie je uwzględnić w treści reklamy.

Pomyśl o tym w ten sposób: Jeśli w jednej grupie reklam zawrzesz słowa kluczowe “karma dla psa” i “smakołyki dla psa”, będzie dość trudno napisać reklamę, która obejmuje oba te słowa kluczowe, prawda? Natomiast jeśli w jednej grupie reklam zawrzesz słowa kluczowe “karma dla psa” i “przekąski dla psa”, będziesz w doskonałej sytuacji.

Podsumowując: Twoje reklamy Google mogą nie być widoczne po prostu dlatego, że twoja treść nie jest wystarczająco skoncentrowana na słowach kluczowych.

10. Twoja strona docelowa nie jest odpowiednia. Oceniając, czy zasługujesz na wysokie miejsce w płatnych wynikach wyszukiwania, Google nie patrzy tylko na zgodność treści reklamy – patrzy także na zgodność twojej strony docelowej. W gruncie rzeczy, jeśli twoja strona docelowa nie pomaga użytkownikom w realizacji ich celów, oznacza to, że nie poradzisz sobie dobrze w aukcji reklamowej.

To oznacza, że musisz dokładnie przyjrzeć się każdemu słowu kluczowemu, którego używasz w swoich reklamach Google. Pomyśl o użytkownikach, których zapytania aktywują te słowa kluczowe. Z czym się borykają? Co próbują osiągnąć? Co możesz zrobić, aby im pomóc?

Twoje odpowiedzi na te pytania powinny kształtować treść Twoich stron docelowych. Im lepiej rozwiązujesz problemy użytkowników za pomocą swoich stron docelowych, tym lepiej radzisz sobie w aukcji reklamowej Google Ads. Dla pewności możesz także upewnić się, że słowa kluczowe docelowe są uwzględnione w treści strony docelowej. To tylko pomoże.

11. Twój wskaźnik CTR jest zbyt niski. Z praktycznego punktu widzenia, CTR twojej reklamy wskazuje, jak atrakcyjna jest dla twoich potencjalnych klientów. Jeśli CTR twojej reklamy jest wysoki, oznacza to, że twoja reklama przyciąga uwagę i zachęca użytkowników do kliknięcia w nią.

Jeśli twój CTR jest niski, oznacza to, że twoja reklama nie przyciąga uwagi, a użytkownicy po prostu ją ignorują. W rezultacie twoja reklama nie zostanie wyświetlona tak często, jak reklamy konkurencji, które radzą sobie z reklamą o wyższym CTR.

Zwiększenie CTR reklamy jest bardzo trudne. Oznacza to, że musisz myśleć o treści reklamy, jej umiejscowieniu, słowach kluczowych, słowach wykluczających i wielu innych czynnikach, które mogą wpłynąć na zachowanie użytkowników. Pamiętaj, że CTR jest wskaźnikiem jakości, więc wszystko, co robisz, aby zwiększyć CTR, przynosi korzyści nie tylko CTR, ale także pozostałym wskaźnikom jakości – tj. wskaźnikowi jakości i rankingowi reklam.

12. Wyszukiwanie własnej reklamy w Google Jeśli regularnie wyszukujesz własną reklamę przy użyciu Wyszukiwarki Google, ale nigdy jej nie klikasz, możesz całkowicie wstrzymać jej wyświetlanie. Dzieje się tak, ponieważ system Google wykrywa adres IP Twojego komputera i przestaje pokazywać Ci reklamy, które przypuszczalnie Cię nie interesują. Pamiętaj, by zamiast zwykłego wyszukiwania używać Narzędzia podglądu i diagnostyki reklam, aby zobaczyć reklamę w takiej postaci, w jakiej wyświetla się w wynikach wyszukiwania Google. Zapobiega to generowaniu dodatkowych wyświetleń przy próbach znalezienia reklamy.

Biorąc pod uwagę wszystkie te powody, warto zrozumieć, że wydajność reklam w Google Ads może zależeć od wielu czynników. Przede wszystkim ważne jest, aby regularnie monitorować i optymalizować swoje kampanie, dbając o aktualność informacji i odpowiednie dostosowanie do potrzeb użytkowników. Dzięki temu zwiększasz szansę na sukces i skuteczne wykorzystanie potencjału, jaki daje reklamowanie w Google Ads.

Jeśli nie masz na to czasu, zleć to nam. Do usłyszenia!

Zrobimy coś razem?

lub zadzwoń

Online Media Planners Sp. z o.o., NIP 527-272-45-94, REGON: 360127724, KRS: 0000532716, ul. Środkowa 8, 03-430 Warszawa.

Translate >>

Musimy Ci to powiedzieć. Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Mogą też korzystać z nich współpracujące z nami firmy badawcze oraz reklamowe. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji  zawartej w cookies zamknij to okno i przejdź do przeglądania zawartości strony. Jeśli nie wyrażasz zgody, ustawienia dotyczące plików cookies możesz zmienić w swojej przeglądarce.