Odpowiednio przygotowany posty w social mediach wpływa na jakość oraz skuteczność działań marketingowych. Warto pamiętać, że to właśnie na grafiki zwracamy swoją uwagę w pierwszej kolejności.
Poza chwytliwym hasłem i atrakcyjnie wizualnie szatą, istotne jest aby wyświetlała się odpowiednio na każdym z urządzeń.
Jednak wymiary grafik często się zmieniają, co może być dosyć problematyczne.
Przygotowaliśmy zbiór tych najważniejszych. .
Sprawdź aktualne wytyczne i zapomnij o uciętych kadrach.
Wymiary grafik reklamowych na Facebooku:
Naszym zdaniem najlepiej sprawdzają się tzw. „kwadraty”, czyli 1200×1200 px, lub 1080×1080 px z uwagi na fakt, że obecnie konsumpcja treści w Internecie odbywa się przede wszystkim na urządzeniach mobilnych. Kwadratowe grafiki nadają się zarówno na reklamy karuzelowe (minimalny rozmiar to 600x600px), jak i slideshow (video), Link Posty (Page Post Links), reklamy w Marketplace, itd. Dawniej używało się 1200×628 px jako reklama pozioma, aczkolwiek widoczna jest w coraz to rzadszym wydaniu. Króluje uniwersalność.
Od pewnego czasu dostępne są też reklamy w Messanger i Messanger Stories. Tutaj rekomendujemy formaty 1080×1920 px albo 120×628 px.
Reklamy na polubienia mają 1200×444 px. Reklamy video, to 1920×1080 px lub 1080×1080 px
Zbiorcza lista wymiarów na Facebook’u:
Zalecane wymiary grafik na Facebooku (lista):
Grafika profilowa (avatar): 800×800 px
Grafika w tle (cover photo): 820×360 px – format PNG. Istotne jest to, że na urządzeniach mobilnych Cover Photo wygląda zupełnie inaczej, a więc warto ulokować główny tekst lub grafikę po środku zdjęcia/grafiki.
Grafika na Grupach FB: 1200×628 px, proporcja 2:1
Grafika na wydarzenie FB: 1200×628 px.
Posty na wallu/tablicy:
Posty w kwadratowe: 1200×1200 px lub 800×800 px
Posty prostokątne pionowe: 640×960 px, proporcja: 2:3
Posty prostokątne poziome: 1200×900 px
Posty wideo: 1920×1080 px / 1080×1080 px proporcje odpowiednio: 9:16, 16:9
Kwadratowe wideo: proporcje 1:1
Post „pokaz slajdów”: co najmniej 1080×1080 px
Sekcja „O nas” informacyjna na FB: Widoczność w sekcji: 1200×445 px; oraz – 800 x 445 px
Reklamy na FB:
Reklama pozioma (Page Post Link/Dark Post): 1200×628 px.
Posty z linkiem zewnętrznym (Dark Post/Link Post Ad): 1200×628 px
Lead Ads – reklamy pozyskujące kontakty: 1200×628 px, oraz 1200×1200 px
Page Likes (reklama na polubienia): 1200×444 px, proporcja 2:3
Reklama karuzelowa: polecamy 1200×1200 px
Reklama na Facebook MarketPlace: 1080×1080 px
Reklama typu kolekcja: 1080×1080 px
Reklama Messenger Stories: 1080×1920 px / 120×628 px
Reklamy Messenger, skrzynka odbiorcza: 1080×1080 px
Reklamy wideo – 1920×1080 px / 1080×1080 px. Od 5 do 10 minut. P
Stories/Relacje: 1080×1920 px.
Waga plików: Można uznać, że niemalże nieograniczona. Maksymalnie do 4GB
Formaty grafik: rekomendujemy PNG
Rozmiar pliku: 30 MB
Rozdzielczość: 72 dpi
Kolory: sRGB
Szukasz wymiarów grafik na Google Ads? Sprawdź je tu.
… wymiary opublikujemy wkrótce..